tisdag 30 juli 2019

Migrationsverkets nya prognos

Migrationsverket släppte igår sin Juli-prognos.

Migrationsverket är en mkt bra och transparent myndighet när man vill söka info om just migration och dess volymer/kostnader.

Jag hoppas bilden nedan är läsbar, men i korthet är det beräknat 21000 asylsökande per år.

Anknytningsärenden är totalt 222000 under 4 år. Moderate riksdagsmannen Jan Ericsson "Ubbhult", invände och sa att en del (oklart hur många) anknytare är till studerande och arbetskraftsinvandrare. Och att volymen inte spelar någon roll, annat än att vi ta emot fler än grannländerna och då är det för många.

Detta är mkt märkligt. Dels så framgår det av Migrationsverkets statistik om anknytning att c:a 50% avser anhöriga till asylsökande eller barn till migranter med PUT.

Övriga 50% ingår i den oklara posten "övriga". Detta kan ex vara anhöriga till migranter som nyligen blivit svenska medborgare. Förra året beviljades ex 61312 personer svenskt medborgarskap.

Men om vi struntar i ovan "övriga" post utan ser på antalet asylsökande och 50% av anknytningsmigranterna så har vi 195000 personer på 4 år. Alla av dessa kommer inte få asyl eller PUT på anhörigskäl, men kanske runt 50-60%. Sen stannar många kvar ändå i den grå sektorn som uppstått (vilket jag förutspådde 2015 ;;))

Det är ju ganska stora volymer och viktigt att veta att det rör sig om just dessa volymer, inte att det råkar var fler än Finland.

Hur ska Sverige kunna integrera ytterligare tiotusentals, eller hundratusen, nya personer de kommande åren.




Jag förstår inte riktigt vad Ubbhultarn menar med att det släpar efter. Vad jag kan utläsa tillkommer det 54000 ansökningar 2020. 19800 vid årets början och 19800 vid årets slut och 54000 ärenden har avgjorts (där några såklart är gamla och andra är nya) då måste ju 54000 nya har kommit??...hmmm.



Av migrationsverkets statistik går inte att utläsa hur många studenter som tar hit sina anhöriga, men det torde väl inte vara några enorma mängder?

Länkar till infon nedan







4 kommentarer:

  1. Ubbhult är bara en gammal vanlig nymoderat som lärt sig använda twitter till att trolla till sig lite väljare. Mycket snack och liten verkstad.

    Konfronterar du honom med fakta om hur han eller moderaterna röstat eller vanvårdat landet slänger han ur sig något i stil med "stämmer inte" eller "läs på".

    Kommer inte hända något väsentligt. Men visst kul att han syns på twitter, partiledardvärgen "lille fridolf" når ju inte ens dit.

    SvaraRadera
  2. Har så smått börjat intressera mig för Spanien, prisläget är faktiskt fortfarande attraktivt på många håll. Ni som har bostad i Spanien, kan ni rekommendera några prisvärda och trevliga regioner, gärna med varmt klimat. Är beredd att åka och titta på bostäder. Har mest tittat på A place in the sun sajten så långt. Finns det någon samlande sajt typ hemnet för Spanien?

    Bör man undvika något område? Hur är synen på om man hyr ut delar av en fastighet som tex airbnb? Har sett att man tex i Katalonien (Barcelona) gått hårt efter privatuthyrare. Gäller detta övriga Spanien eller är det hyfsat avslappad inställning?

    SvaraRadera
  3. Jag tittar även på Portugal, som ser väldigt attraktivt ut prismässigt och även skattemässigt med NHR-status. Lite mer av en avkrok kanske. Finns någon portugalsvensk här så dela gärna erfarenheter. Har för avsikt att besöka Algarve för en första feeler.

    SvaraRadera
  4. Goddagskompisar, mitt namn heter Antonio Laura från Lund-Sweden, en professionell lektor, undervisar vid Stockholms universitet, jag är 45 år Läs mitt sanna livsvittnesbörd om hur jag återställde tillbaka kärlek och förtroende i mitt äktenskap, jag har goda avsikter att denna information kommer att hjälpa någon som läser detta just nu att läka trasigt hjärta och återställa förlorat kärleksförhållande inom två dagar. Min stoy kan vara likadan, jag var gift med Antonio fyra år, förra månaden han gick upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka att älska mig, men allt jag gjorde var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket eftersom vi hade två små barn tillsammans och jag älskar honom så mycket att jag inte kan leva utan honom, jag frågade honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem till min kollega på jobbet, hon är min goda vän och hon rådde mig att snarare kontakta en kärlek stavningskärna som kan hjälpa mig att stava kärlek tillbaka, men jag är den typ av person som aldrig trodde att kärlek stavdelning fanns eller kan fungera, jag hade inget annat val än att prova, jag mailade stavningskanalens e-postmeddelande som hon gav mig och några muniter efter att jag fick ett svar Dr.Oduduwa sa till mig att han kan hjälpa mig att få tillbaka min man, det var inga problem att allt kommer att gå bra innan tre arbetsdagar, jag följde noggrant all hans instruktioner om vad jag ska göra hemma under mitten av natten kärlek spell bön. Oduduwa lanserade en Love-stavningsdel i luften och förvånansvärt andra dagen var den omkring 06.00. Min make kärlekspartner ringde mig på min mobiltelefon, jag blev så förvånad för min man har vägrat att ringa mig eller sms till mig de senaste tre veckorna, plötsligt ringde han för att be om ursäkt till mig och han sa att han kommer att återvända hem för att besöka mig och mina barn snart. Ända sedan den första dagen han ringde mig har han blivit ringd och smsat mig varje dag, idag ringde han att jag svarade på telefonsamtalet och han sa igen att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle förlåta och återvända till honom som kärlekspartner, att han älskar mig så mycket. Jag är så glad och fram till idag började vi leva tillsammans lyckligt som en familj. min djupa tacksamhet går till Dr.Oduduwa för hans begåvade krafter för att återställa trasiga äktenskap och föra tillbaka ex kärlekspartner inom två dagar kärlek stavning bön som fungerar. Jag rekommenderar honom varmt för alla som söker brådskande återställande av kärlek (dr.oduduwaspellcaster@gmail. Com)

    SvaraRadera