torsdag 29 mars 2018

Lagrådet totalsågar Regeringens ensamkommande förslag

Inom juridiken yttrycker man sig av hävd ganska försiktigt och ibland byråkratiskt. Trots många försök så lever kanslisvenskan kvar till viss del.

När jag läser lagrådets (som är den absolut tyngsta instansen för remiss av lagförslag) yttrande kring Regeringens nya förslag om hur ensamkommande ska få stanna så baxnar jag nästan. Aldrig har jag läst sådan svidande kritik. Förslaget är helt enkelt totalt odugligt rättsosäkert icke objektivt, inverkar menligt på den allmänna legaliteten (då man kan strunta i lagakraftvunna domar om utvisning) osv.

Går Regeringen vidare med detta visar det vilka totalt omdömeslösa extremister de är. 






Som en liten bonus idag ger jag er även Socialstyrelsens nya fina broschyr.

Denna borde såklart istället vara utviven av polisen på pashtun & arabiska och redogöra för när fängelse blir aktuellt.






Uppdatering:

Och här är Regeringens beställning av densamma

Nu svär alla sig fria och broschyrens dras tillbaka, men väldigt många har sett beställningen och broschyren innan den gavs ut




14 kommentarer:

  1. Angående broschyren..ja man undrar ju..är alla inblandade ögonpar på vägen till nuläget kulturrelativistextremister (och eller peddos) eller är de så skraja för att knysta om kejsaren.

    Jag menar en hyfsat normalbegåvad med bara en lite släng av sunt förnuft känner ju att det är så fel. Det börjar ju redan på omslagssidan "hej, jo behöver lite söta bilder på barnbrudar" liksom.

    Det är inte så illa vi trott i apparaten, det är uppenbarligen mycket värre. Har denna valsat runt utomlands ännu? Det kommer, det lovar jag..

    Suck, slutar säga att jag är svensk helt och hållet utomlands nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Har den där broschyren dykt upp i spansk press än? Igår var den på startsidan på 5 av 6 de danska dagstidningar jag kollade. Även den 6:e hade en artikel men inte på frontsidan. Idag så jag den på Express.co.uk och även en israelisk tidning.

    "Då ärat ditt namn flög över jorden."

    -Radovan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte sett ngt, här nere är man rätt ointresserade av Norden. Man lever dock i tron att allt är frid och fröjd i SE, spanjorerna blir shockade när jag berättar hur det ser ut nu och varför många svenskar flyttar.

      Radera
    2. Fast. Det ändrar sig snabbt nu. Jag befinner mig ofta i länder långt borta, och ffa bland västliga "expats" verkar det numera som "the word is out". Stor skillnad mot bara något år sedan.

      Ju längre bort från Sverige, desto långsammare propageras Sverigebilden. En långsam process även om man lyckas vända skutan.

      Tyvärr tror jag dagarna är räknade när man möts av goodwill för att man är svensk, och att det övergår i badwill. Detta påskyndas av att andelen svenska passinnehavare som gör dåliga saker utomlands (terrorbrott, men även annat) är i ökande..

      För egen del står nytt pass på anskaffningslistan, lyckligvis är det inte alltför komplicerat för proaktiva individer.

      Radera
  3. Hej.

    Sen på bollen, men den där broschyren...

    Det är nästan att Kremlologi-mätaren ger utslag för att det rör sig om att flytta fokus, men Fricks blaska grävde ju fram att Regnér, på regeringens uppdrag, beställt detta.

    Kan man verkligen rösta bort sådana här saker, när det nu är bortom alla tvivel bevisat att departement och andra delar av statens förvaltning är så nedlusade med lydiga ja-sägare att ett förslag om att staten indirekt godkänner institutionaliserad pedofili kan gå till blott ett steg från distribution?

    Alla massmord, och utrotningar av oliktänkande utförda av stater har krävt en stabil och lydig kader av partigängade byråkrater.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer ta tid att vända skutan, många aktivister på positioner men ännu fler som snpassade sig till den gamla åsiktskorridoren och som inte fattat att vindarna vänder. Jag tror dock ex att den sossechefen Soffan i Gbg som nu iaf är ganska tydligt mit det mest extrema är en mkt bra grej, får kanske en del tjänstemän att vakna. Men det kommer vara mkt som detta och aktivisterna kommer vara högljödda och försöka flytta fokus hela tiden som i barnäktenskap där bänsyerkvinnor nu talar om hur de var sambos som 17-åringar.....

      Radera
    2. Saker jag noterar att de där vänsterkvinnorna inte nämner:
      1) De fick inte barn när de var 15.
      2) Hur djupt de föraktar de som faktiskt får barn i den åldern, men bara om de är svenskar och bor i bruksorter.
      3) Det var inte släkten som valde ut deras sambo.
      4) Sambon ingick inte i denna släkt.
      5) Vad som skulle hänt med en förortsflicka om hon hade valt att bli sambo i st för att gifta sig.

      -Radovan

      Radera
    3. Radovan, förvänta dig inte att svenska batikhäxor tänker efter eller resonera. Det är full-on utåtagerande känslosås.

      En sak som slagit mig är att när man säljer saker på block/tradera så beter sig ofta svenska tjejer och kvinnor som om de kan agera hur somhelst utan ansvar, (beställa utan att betala, ljuga om att grejor skickats etc). Killarna håller nästan aldrig på med sån skit (nu generaliserar jag och bedragare finns naturligtvis av alla sorter).

      Men det är påfallande hur svenska kvinnor verkar räkna med att de kan agera lite hursomhelst utan att det får konsekvenser. Vilket ju stämmer, de behandlas tex med silkesvantar av rättssystemet även om de mot förmodan hamnar i domstol. Blir sällan fängelse för kvinnor, där männen får krypa in för motsv brott.


      Det är hög tid att svenska batikhäxor själva får bära kostnaderna för sina tokiga beslut. Till att börja med ska de givetvis inte få hysa ha ensamkommande gigolos på det allmännas bekostnad. Fullständigt perverterad användning av skattemedel.

      Radera
  4. Jag är så exalterad att min man är tillbaka efter att han har lämnat mig för en annan kvinna. Min man och jag har varit gift i ca 7 år nu. Vi är lyckligtvis gift med två barn, en pojke och en tjej. 3 månader sedan började jag märka något konstigt beteende från honom och några veckor senare fick jag reda på att min man ser någon. Han började komma hem sent från jobbet, han bryr sig knappast om mig eller barnen, Ibland går han ut och kommer inte ens tillbaka hem i ungefär 2-3 dagar. Jag gjorde allt jag kunde för att rätta till detta problem men allt till ingen nytta. Jag blev mycket orolig och behövde hjälp. När jag surfar på internet en dag kom jag över en webbplats som föreslog att Dr OGUNDU kan hjälpa till att lösa äktenskapsproblem, återställa brutna relationer och så vidare. Så jag kände att jag borde ge det ett försök. Jag kontaktade honom och berättade för mina problem och han berättade för mig vad jag skulle göra och det gjorde jag och han gjorde en stavning för mig. 24 timmar senare kom min man till mig och ber om ursäkt för de fel han gjorde och lovar att aldrig göra det igen. Ända sedan dess har allt återgått till det normala. Jag och min familj lever tillsammans lyckligt igen. Allt tack till Dr OGUNDU. Om du har något problem kontakta honom och jag garanterar dig att han hjälper dig. Han kommer inte att göra dig besviken. Maila honom på: [drogunduspellcaster@gmail.com]
    1. Ta med din pojkvän tillbaka
    2. Ta med din man tillbaka
    3. Ta med din fru tillbaka
    4. Ta med din flickvän tillbaka
    5. Vinn lotteri
    6. Främjande på kontor
    7. hjälpa dig att bli gravid om du letar efter livmoderns frukt
    8. Fullständig bot av någon form av sjukdom
    9. äktenskapsengagemang och så många fler.

    SvaraRadera
  5. Hej vänner jag heter Camila Rodela och jag är från Michigan, United State. Jag är här för att vittna om DR.OGAGA ​​KUNTAs goda verk i mitt liv. Min man och jag har varit gift i 27 år med två barn. Bara för två år sedan kom allting till slut. Jag ville ha min man tillbaka och jag bad honom men han lyssnade aldrig, så jag stötte på flera vittnesmål om denna speciella stavningskastare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern och botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och också stava för att få ett bra betalt jobb så vidare. Han är fantastisk, jag kom också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Vera, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin ex älskare och i slutet av sitt vittnesbörd släppte hon sin email.After att ha läst alla dessa bestämde jag att ge honom ett försök. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. Och han berättade för mig vad jag behöver göra, jag gjorde det och min man kom tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi var ännu lyckligare än någonsin tidigare DR.OGAGA ​​KUNTA du är en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man. Om du har något problem och du letar efter en riktig och äkta stavningskastare, prova honom när som helst, han är svaret på dina problem. Du kan kontakta honom via email: ogagakunta@gmail.com och få dina problem att lösa mig. Han kan lösa följande problem och mycket mer.
    (1) OM DU VILL DIN EX-TILLBAKA
    (2) DU ÖNSKAR ATT KONVINTERA DIN HUSBAND FÖR ATT STOPPA DIVORNET
    (3) DU ÖNSKAR ATT FRAMFÖRAS I DIN KONTOR
    (4) DU ÖNSKAR MÄN OCH KVINNER ATT KÖRA FINNA DIG ATTRAKTIVA
    (5) OM DU ÖNSKAR ATT TÄNKA EN BARN
    (6) du vill vara rik
    (7) DU ÖNSKAR DIN HUSBAND FÖR ATT ÄLSKA ENDAST DIG FÖR RESTEN AV HANS LIV
    (8) DU BEHÖVER GOD LUCK SPELL
    (9) DU BEHÖVER EN LOTTERIPELL
    (10) DU BEHÖVER EN JOBB
     ogagakunta@gmail.com

    SvaraRadera
  6. Email Dr. Isikolo för riktig kärleksspell: isikolosolutionhome@gmail.com. ring eller Whatsapp eller Viber honom på +2348133261196

    Hej tittare, jag heter Iva Stefan Jag är mycket glad att dela detta *** vittnesmål, jag blev skadad och hjärtadbruten när min man lämnade mig med våra två barn, jag var förvirrad och visste inte vad jag skulle göra, jag älskade honom så mycket, jag försökte allt jag kunde för att få honom tillbaka men till ingen nytta, på en trofast dag när jag kom från jobbet mötte jag en vän av mig som jag förklarade mitt problem till och hon berättade för mig om en stavningskrock som heter "Dr Isikolo" som också gör henne gravid när hon letade efter ett barn, kontaktade jag stavningskanalen via e-postmeddelandet som hon gav mig och stavningskastern berättade för mig vad jag skulle göra och jag gjorde precis som jag fick veta att mina raser överraskar, min man som inte länge ringde mig ringde mig och börja be om ursäkt för alla de missförhållanden han gjorde mot mig, och nu älskade han mig mer än någonsin, bröder och systrar om du passerar något snälla problem kontakta honom och jag ger dig 100% garanti för att han kommer att lösa dina problem. det här är hans kontakter isikolosolutionhome@gmail.com. ring eller Whatsapp eller Viber honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  7. Jag heter Elizabeth James, är från USA, jag är här för att vittna om det goda arbetet med AROZA SPELL CASTER & SPIRITUAL TEMPLE.
    Jag har varit äktenskap i tio bra år och inget barn och och min man hotade att skilja mig och gifta mig med en annan kvinna.
    Jag träffar en vän som introducerade mig till Dr Aroza som hjälper till att ställa en stavning och jag var gravid och lever nu lyckligt med min man och barn.
    Passerar du genom problem som .....
    Andliga problem
    Traditionella ritualer
    Äktenskapsproblem
    Pengar stavar
    Barreness
    Skilsmässa lösningar
    Attraktion
    Sysselsättning
    Rättsfall
    Revevge
    Hälsoproblem
    Känner du att du inte har någon framtid?
    Har du förlorat iver för livet?
    Känner du att du förlorar den?
    Ständigt drabbar du av otur?
    Söker du kärlek, vänskap vill en tidigare älskare återvända eller en nuvarande älskare att begå?
    Kontakta sedan AROZA SPELL CASTER & SPIRITUAL TEMPLE
    Ring eller WhatsApp +79267785378
    E-post. arozatemple@gmail.com
    Skype. Aroza tempel
    Facebook: Arozatemple2

    SvaraRadera
  8. Jag kan inte tacka Dr EKPEN TEMPEL tillräckligt för att hjälpa mig återställa glädje och sinnesfrid i mitt äktenskap efter många frågor som nästan leder till skilsmässa, tack gud för att jag menade Dr EKPEN TEMPEL vid rätt tidpunkt. Idag kan jag säga till dig att Dr EKPEN TEMPLE är lösningen på det problemet i ditt äktenskap / förhållande, med Dr EKPEN TEMPLE kärleksförtryck kommer du säkert att le mer i din relation. Kontakta honom på (ekpentemple@gmail.com)

    SvaraRadera