torsdag 20 september 2018

Elev som anklagas för att ha våldtagit lärare var migrant

Aftonblaskan rapporterade först it för två dagar sedan att det skett en misstänkt våldtäkt på en skola. Förövaren ska var en elev i 20-årsåldern och offret en lärare. 

Nu kan bloggen publicera häktningsframställan, där det framgår att förövaren är en statslös arabisktalande person. 

Den tilltalade anges till 20-årsåldern, men med de lögner gällande ålder som varigt vanligt kan man ju undra om det stämmer. Vi vet ju att övergrepp skett tidigare av andra elever, men nu går alltså inte lärarna säkra heller, om gärningsbeskrivningen visar sig sann.

Som alltid ska man akta sig lite för spekulationer innan dom fallit. Det har ju förkommit att batiktanter myst lite med migranter och sedan fått kalla fötter, anfall är ibland bästa försvar, kanske förelåg ngn utpressningsituation och ngt övergrepp har inte skett. Tiden mellan brott och anmälan var några dagar så bevisläget kanske är dåligt, men vi hoppas att det blir ordentligt utrett vad som hänt och att ev brottsling straffas.

Nedan har ni iaf häktningsframställan.



Hanif Bali är också ute och förfäras (över hur Ms öppna hjärtan verkar slå lite galet.)




7 kommentarer:

  1. Undra varför världens lugnaste land blev som Beirut?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Libanon har en utmärkt fungerande Post!

      Vågar vi hoppas på PostNord nu?

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att has varit i relation till Anderson i åratal, bröt have upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men have vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta in stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa in stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jagmailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till hon som som var hur vi började cam tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för in sådan person genom att referer honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem.Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) Bindande stavar
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa in tidigare älskare.
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Det verkar som om händelsen föregåtts av omfattande SMS-kontakt, så då är frågan om det bara är ett lärare-elevförhållande. Många lärarinnor vurmar ju för dessa nya elever. Hur som helst är det uppseendeväckande och förmodligen en varningsklocka för många, eller borde vara det åtminstone.

    SvaraRadera
  3. Brottsligheten hade en all-time-low på 40-talet, men redan på 60/70-talen hade ju brottsligheten stigit mht misshandelsfall och tillgreppsbrott. På senare år avviker vi naturligtvis kraftigt i brottsutveckling från våra nordiska grannar, av någon anledning.

    SvaraRadera
  4. Det är nog inte sista gången vi får ta del av en sådan här händelse.

    SvaraRadera
  5. Ack vi naiva fånar som trodde att våldtagarna skulle hålla sig till 12-åriga flickor och prepubertala pojkar! Åh tiderna! Åh sederna!

    SvaraRadera