onsdag 4 januari 2017

Investera i språkinlärningsapp?

God fortsättning önskar jag bloggens läsare. Den här julen tog jag ett totalt break från all vad twitter och nyheter heter. Riktigt skönt att helt koppla bort vansinnet ett tag.

Nu är jag dock tillbaka igen och börjar med ett inlägg om investering.

Ni som följt serien om att emigrera vet att jag börjat lära mig ett nytt språk. Detta gör jag via Språkinlärningsappen Worddive.

Jag har rätt svårt för språk och tycker det är aningen trist. Med worddive är det dock aningen roligare då man kör på sin tfn eller padda. Jag tror inte man blir flytande med appen, men däremot får man ett hyffsat ordförråd. Appen håller reda på vilka ord man kan och har svårt med och man får jobba sig fram enligt uppsatta mål. Den behöver utvecklas en del ytterligare, bl.a. Överskattar den sk permanent inlärning och mot slutet av kurserna blir det svårt att få dessa klar markerade eftersom appen inte vill att man nöter samma kurs hela tiden och inte ger några poäng då.

Nu ska worddive ta en nytt kapital genom en nyemission. Jag tror på denna typ av appar och ngn av dem kommer säkert slå stort, det finns såklart konkurrenter. Medan andra kommer försvinna.

Worddive är i ett tidigt skede av sin livscykel och kan kanske vara ngt. Under julhelgen har alla använare bjudits in att ta del av nyemissionen, men nu riktas den mot alla. Det hela görs via en crowdfunding liknande process, vilket nog är ganska smart då man får hundratals nya ambassadörer för appen.



Man har lyckats väl hittills och kommer nog uppnå max snart. 

Jag funderar på att köpa en aktie eller två för skojs skull.


Nedan har ni länken om ni är riskvilliga. Detta är inget köpråd och jag har inte fått ngn ersättning för inlägget :)



Vill ni prova appen är det bara att hämta gratis på appstore eller googleplay så får man en liten gratis introkurs i ngt språk.


2 kommentarer:

  1. Har du lust att berätta vilket språk du lär dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix ;) Det kommer lite info om det hela vad det lider, om allt går i lås. En del pucklar kvar som skall forceras.

      Radera