onsdag 26 april 2017

Migrationsverkets prognos april

Tycker ni bloggen är läsvärd och vill stödja dess fortsatta existens finns det numera en liten knapp ute till höger "Become a Patron" där ni kan välja att skänka 1$ eller mer. Mer om denna möjlighet i detta inlägg -> http://mensanen.blogspot.se/2017/04/stod-en-gravande-mensan.html

Nu till väsentligheterna.

Migrationsverket kom med sin nya prognos idag. Sammanfattningsvis skriver man ned det nedre planeringsantagandet avseende antalet asylansökningar samt anknytningsärenden. Man närmar sig alltså min prognos.


De statliga anslagen ligger på 52 miljarder i år och sedan minskar det kraftigt. Anledningen ör såklart att kostnaderna skyfflas över på kommunerna och hamnar inom andra kostnadsområden.


Några som fortsätter tälja guld är asyljuristerna. Varje advokatbyrå med lite självaktning har nu också asyljuridik på kompetenslistan, där finns det ju pengar att hämta. Närmare bestämt flera hundra miljoner.


Man bedömmer att migrationen kommer vara relativt oförändrad de kommande åren, inom det ganska stora intervall man har. Personligen tycker jag att det har blivit svårare att sia om framtiden. Osäkerheten i Turkiet är stor, samtidigt som IS för pisk i Syrien-Irak, vilket kan innebära ett stort återvändande dit från Turkiet. Islamofascisten Erdogan kan alltså se sig tvingad att spela ut sitt flyktingvapen innan detsamma har rest hem till Syrien igen.


Av naturliga oraker kommer antalet ansökningar om svensk medborgarskap öka kraftigt fram till 2021. Under perioden 2017-2021 räknar man med 454 000 stycken. En befolkningsökning med ~5% på 5 år. Det blir en liten sk "utmaning" för de som vinner valet 2018.



Personligen tycker jag att det har blivit svårare att sia om framtiden. Osäkerheten i Turkiet är stor, samtidigt som IS får pisk i Syrien-Irak, vilket kan innebära ett stort återvändande dit från Turkiet. Islamofascisten Erdogan kan alltså se sig tvingad att spela ut sitt flyktingvapen innan detsamma har rest hem till Syrien igen.

Det vi däremot vet är att många kommuner kommer få en mkt ansträngd ekonomi när kommunplaceringarna når sitt crescendo i år och 2018 och kommunerna övertar försörjningsbördan efter 2 år. Dvs från 2018 kommer det komma kraftiga skattehöjningar och förändrat sk välfärd. Redan idag tvingas kommunerna lägga stora belopp på modulhus.

Allt detta under valåret 2018 som har alla förutsättningar att bli rörigt då de ansvariga politikerna kommer ha en mkt stor pedagogisk uppgift att förklara sig. Min gissning är att man i st,östa möjliga mån kommer föra argumentationen i still med att det svåra är över och hänvisa till att statens kostnader minskar, sen kan kommunpolitikerna sitta och yla hur mkt de vill.









30 kommentarer:

  1. Repatriering är den enda vägens politik för att parafera en gammal sosse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera
    2. Det låter ju helt fantastiskt, jag ringer Stavningskrock direkt.

      Vänligen
      Roten

      Radera
  2. Hej.

    Malmö lär fortsätta fungera väl som termometer med andra ord.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  3. Hej, kan man ge engångsbelopp?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oklart om det finns ngn sådan variant där man kan vara anonym. Ngn läsare kanske vet?

      Radera
    2. Har lagt till en paypal knapp nu där man kan välja valfritt belopp. Tror det ska funka.

      Radera
  4. Jag vill låta världen veta om DR DOMINION den stora stavningskastaren som tog tillbaka min man till mig när jag trodde allt hopp var förlorat. DR DOMINION använde sin kraftfulla stavning för att sätta ett leende på mitt ansikte genom att ta tillbaka min man med sin stavning. Först trodde jag att jag drömde när min man kom tillbaka till mig på knäna ber mig att förlåta honom och acceptera honom tillbaka och till och med sedan dess älskar han mig mer än jag någonsin förväntade mig så jag gjorde ett löfte till mig själv, jag kommer att låta världen veta om DR DOMINION eftersom han är en Gud på jorden. Har du problem i ditt förhållande? har din partner brutit med dig och du älskar fortfarande och vill ha honom tillbaka? Har du problem med din ekonomi? eller behöver du någon hjälp, kontakta DR DOMINION idag för att jag ger dig 100% garanti för att han hjälper dig precis som han hjälpte mig. DR DOMINION email är: dominionsolutionhome@gmail.com eller hans whatsapp-kontakt: +2349077406090

    SvaraRadera
  5. Jag måste erkänna att här i Sverige är det väldigt svårt att få en kraftfull stavkista som kan återställa brutna äktenskap eller relationer. Men med hjälp av internet kunde jag komma i kontakt med den här kraftfulla stavningskanalen Dr .Adodo efter att ha läst mycket bra recensioner om honom på internet så jag kontaktar honom genom dessa detaljer via e-post: Adodospelltemple@gmail.com Och efter att jag berättade om min relativ stress så berättade Dr.Adodo att jag skulle lugna ner att min älskare kommer tillbaka till ursäkter för att lämna mig, jag lärde mig aldrig att detta skulle bli möjligt. Bara inom 48 timmar som jag kontaktade Dr.Adodo min älskare skickade mig och ett textmeddelande som säger att jag skulle förlåta honom och innan jag visste det han var redan på min plats och bad mig att acceptera honom tillbaka. Du kan kontakta Dr.Adodo på hans e-postadress Adodospelltemple@gmail.com

    SvaraRadera
  6. jag heter Sandra Oliveros med namn. Hälsningar till alla som läser detta vittnesbörd. Jag har avslagits av min man efter tre (3) års äktenskap bara för att en annan kvinna hade en stavning på honom och han lämnade mig och barnet lidit. en dag när jag läste igenom webben såg jag ett inlägg om hur den här stavningen heter Dr Isikolo på denna adress isikolosolutionhome@gmail.com, har hjälp en kvinna att återvända till sin man och jag gav honom ett svar på sin adress och Han berättade för mig att en kvinna hade stava på min man och han berättade för mig att han kommer att hjälpa mig och efter 3 dagar att jag ska få min man tillbaka. Jag trodde på honom och idag är jag glad att låta er alla veta att den här stavaren har makt att få älskare tillbaka. för jag är nu nöjd med min man. Tack för att du hjälper mig Dr Isikolo kontakta honom på e-post: isikolosolutionhome@gmail.com eller honom på Whatsapp +2348133261196

    SvaraRadera
  7. Jag vill använda detta medium för att vittna om hur jag kom tillbaka till min ex man efter skilsmässa, jag och min man har varit gifta i 8 år med 2 barn, vi har varit en lycklig familj. Förra året förändrades hans beteende mot mig och barnen, jag misstänkte att han träffade en annan kvinna utanför sitt äktenskap, när jag konfronterade honom, han hotade att skilja mig, jag gjorde allt jag kunde för att göra gångjärn rätt men allting till nytta tills jag såg ett inlägg på ett "kärleks- och förhållningsforum" om en stavningskastare som hjälper människor att kasta stavning i äktenskaps- och förhållandeproblem, när jag kontaktade denna stavningskanal via e-post, hjälpte han mig att kasta en re-union stavning och min man ändras och kom be om ursäkt för mig och barnen. Kontakta denna stora stavningskanal för ditt förhållande eller äktenskapsproblem via detta email: isikolosolutionhome@gmail.com Whatsapp eller Viber +2348133261196. Lycka till.

    SvaraRadera
  8. Jag läste några vittnesmål om en kärlekspell av Dr Isikolo om hur han har hjälpt många människor att ta tillbaka sina ex-älskare inom 48 timmar. Med vänliga hälsningar tänkte jag bara om det var verkligt och om den här mannen verkligen skulle kunna hjälpa till med att ta tillbaka min älskare som Jag älskar så mycket. Jag bestämde mig för att kontakta honom eftersom jag älskar min pojkvän väldigt mycket och vi har varit ifrån varandra i ett par månader jag saknade honom så mycket, jag har försökt alla andra sätt att få honom tillbaka men kunde inte. Jag kontaktade Isikolo och han berättade för mig att min förekomst kommer tillbaka till mig de närmaste 48 timmarna, släppte Isikolo honom för att veta hur mycket jag älskade och ville ha honom. Och öppnade ögonen för att visa hur mycket vi har delat ihop. Min ex är nu tillbaka till mig igen. Eftersom jag skriver detta vittnesbörd just nu är jag den lyckligaste tjejen på jorden och jag och min pojkvän lever ett lyckligt liv och vår kärlek är nu starkare än hur det var innan vår bryta upp. Allt tack till Dr Isikolot för det alltför stora arbetet han har gjort för mig genom att hjälpa mig att komma tillbaka med min ex pojkvän. Jag skulle vilja släppa Dr Isikolo e-postadress och hoppas du ser detta vittnesbörd och kontaktar honom om du har en älskare som du verkligen vill ha tillbaka så illa, hans mail: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  9. Jag ger ett vittnesbörd om Dr.Isikolo. jag vann 100 000 euro i min lek lotteri, jag tog ett råd från någon person som pratade om denna stora stavningskrock heter Dr Isikolo personen lade ett vittnesbörd på en blogg som säger hur Dr Odion hjälpte honom att vinna lotteriet genom att skicka honom det vinnande numret jag var nyfiken och jag trodde att det var allt skämt inte förrän jag kontaktade denna stavningskrock för att själv veta hur det här arbetet medför att jag har spenderat mycket att köpa biljetter och jag vinner aldrig. Jag kontaktade honom och han berättade för mig det nödvändiga som måste göras och jag gjorde det och han berättade för mig att vänta på 3days och verkligen gav han mig vinnande nummer för att spela lotteriet som jag gjorde, kan du tro att mitt namn var först bland vinnare. Han berättade för mig (min son, allt jag behöver dig att göra för mig är att du delar dessa vittnesmål mot andra så att de också kan vinna lotteriet eftersom jag inte har mycket tid att stava på internet) det är därför jag är dela detta vittnesbörd med dig att om du vill vinna lotteri så är det här sättet att tips på nätet kan hjälpa dig, du kan kontakta honom via det här e-postmeddelandet isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196 är det enda svaret på det du problem med att vinna lotteriet

    SvaraRadera
  10. Dr Isikolo, du är verkligen en mirakelarbetare. Jag har försökt så många stavhjul och psykiska efter att min man lämnade mig och berättade för mig att gå och se advokaten för skilsmässan bara för att hans mamma, min svärmor var inte till stöd för vårt äktenskap, hon hatade mig för nej anledning och behandlade mig som en outcast, min man har varit på min sida sedan vi giftades tidigt i år och plötsligt ändrade han helt och började lyssna på sin mamma för att skilja mig. Jag har försökt så många stavbrott för hjälp men det fanns inget resultat efter att jag slösat bort mycket pengar, jag fortsatte att försöka eftersom jag älskade min man så mycket och aldrig ville förlora honom. Efter några dagar kom jag över Dr. Isikolo-kontakten på internet och bara Dr. Isikolo var den enda stavningskastaren som kunde garantera mig en brådskande 48 timmars kärleksspellgjutning .. och han försäkrade mig om att min man kommer tillbaka .. Jag litade på Dr Isikolo och det var mer än en dröm att se min man tillbaka till mitt liv med mycket ursäkter och kärlek den 24 januari i år 2019 .... Och han var ångerfull för alla sina felaktiga handlingar, även min mamma svärfar kom med sina vänner som bad mig att förlåta henne att hon aldrig visste varför hon hatade mig. Det är verkligen ett mirakel tempel. Veta mer om Dr Isikolo via hans isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196. Herr Jag är tacksam för att återställa fred i mitt hem

    SvaraRadera
  11. LOTTO, lotteri, jackpot. Hej, alla mina tittare! Jag är väldigt glad för att dela dessa stora vittnesmål. Det bästa som någonsin har hänt i mitt liv är hur jag vinner lotteri euro miljoner mega jackpotten. Jag är en man som tror att jag en dag kommer att vinna lotteriet. Slutligen kom mina drömmar igenom när jag mailade DR ISIKOLO. och berättade för honom att jag behöver lotteri numren. Jag har spenderat så mycket pengar på en biljett bara för att jag ska vinna. Men jag visste aldrig att vinnande var så lätt förrän den dagen jag träffade spellcasteren online som så många människor har pratat om att han är väldigt bra i casting-lotteri, så jag bestämmer mig för att prova. Jag kontaktade denna stora doktor och han gjorde en stavning och han gav mig vinnande lotteri nummer. Men tro mig när dragningarna var ute, var jag bland vinnare. Jag vann 1 miljon euro. DR ISIKOLO verkligen du är bäst, med dessa stora Dr kan du vinna miljontals pengar genom lotteriet. Jag är så väldigt glad att träffa den här stora mannen nu, jag kommer alltid att vara tacksam för dig dr. Maila honom för dina egna vinnande lotteri nummer via isikolosolutionhome@gmail.com eller Whatsapp honom på +2348133261196 Hälsningar

    SvaraRadera
  12. Detta är den mest underbara sak jag någonsin har upplevt, och jag behöver dela detta stora vittnesbörd, jag vill bara säga tack till Dr Isikolo för att ta mig tid för att hjälpa mig att kasta den stava som tog tillbaka min före detta man, jag heter Ana Mateovic , Jag vill dela mitt vittnesbörd och min lycka med er alla på denna sida, förra året lämnade min man mig till en annan kvinna på hans arbetsplats och han övergav mig och mina två barn, allt var så svårt för mig och barn eftersom jag älskar honom så mycket, så jag såg DR Isikologos vittnesbörd om hur han har hjälpt damer att komma dit mannen tillbaka så jag kontaktade honom och han hjälper mig att kasta en avkastning för min man och nästa dag min mannen lämnade den andra kvinnan och han kom tillbaka till mig och bad om förlåtelse med så mycket kärlek och omsorg. Jag kommer aldrig att glömma den hjälp som DR Isikolo gav mig och mina barn. om du är här behöver du hjälp för att få dig älskare tillbaka kan du kontakta honom via det här mejlet ärikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196, jag är ett levande vittnesbörd om hans makt.

    SvaraRadera
  13. TESTIMONI PÅ HUR JAG VAR HÄRLIGT. Jag var gift vid 26 och försökte omedelbart bli gravid. När jag inte kunde tänka mig

    hade blodprov för fertilitet och fick veta att jag hade ett FSH (follikelstimulerande hormon) av 54 och skulle inte kunna

    ha barn. Även om läkarna visste att jag hade diagnostiserats med Hashimoto's thyroidit sedan 20 år, ingen

    störde att kontrollera mina sköldkörtelnivåer. min TSH mättes vid .001. Min Synthroid dosering sänktes. en vän råder mig till

    kontakta en Herbal Doctor Ilekhojie som hjälper till med fertilitet med hennes medicin, jag samlade hennes kontakt och förklara min

    situation för henne hon förberedde mig en örtmedicin som jag tog som beskriver jag av henne. blev gravid väldigt snabbt, jag

    hade en lyckad graviditet. Jag har min baby mars 2015. att bli gravid vid 35 års ålder med mitt andra barn i maj 2017, tack

    mamma, det här är hennes emailkontakt om du behöver hennes hjälp, gethelp05@gmail.com, du kan maila honom om du behöver hjälp

    i ditt förhållande eller något annat fall.
    1) kärleksspell
    2) Lost Love Spells
    3) Skilsmässa Spells
    4) Äktenskapsstavar
    botemedel för cancer,
    ASTMA,
    IMPOTENS,

    Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
    genom gethelp05@gmail.com eller ring eller whatsapp honom sin direkta linje +2348147400259

    SvaraRadera
  14. När jag hittade Dr Isikolo var jag i desperat behov av att föra min ex-älskare tillbaka. Han lämnade mig för en annan kvinna och jag blev kvar i mörkret. Det hände så fort och jag hade inte något i situationen alls. Han dumpade mig efter 3 år utan förklaring. Jag kontaktar Dr Isikolo genom sin hemsida och han kastade en kärleksspell för att hjälpa oss att komma tillbaka ihop. På mindre än 48 timmar efter att han hade stavat, började min pojkvän testa mig igen och kände mig hemsk för vad han bara satte mig igenom. Han sa att jag var den viktigaste personen i sitt liv och han vet det nu. Vårt förhållande är nu starkt och stabilt. Tack sir för det arbete du gjorde för mig. Du är Gud som skickas för att återställa brutet förhållande. Jag rekommenderar starkt Dr Isikolo alla som behöver hjälp. Hans Email: isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  15. Fantastiskt kärlek lpell att komma tillbaka med din partner och fixa ditt trasiga förhållande

    Min man bröt upp med mig för 3 månader sedan och tvingade mig att skriva under skilsmässa papper, och jag var helt hjärtbruten. Och jag kunde inte komma tillbaka i någon form emotionellt. Jag tackar gud för den här häpnadsväckande och strålande stavningskastern som kom till min räddning. Wow! Denna stavningskastare har hjälpt mig så mycket. Dr Isikolo garanterade mig en brådskande 48 timmars stavgjutning, som jag accepterade den. Chockerande! den här månaden den 18 FEBRUAR 2019 ringde min man tillbaka med massor av ursäkter efter 48 timmar som han försäkrade mig, och han gjorde allt som var möjligt för att dra tillbaka skilsmässapapirerna som tidigare var igång med kraften i denna mirakel-arbetsspellare. Några människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, några vittnade om att han återställer livmoderhals, botar cancer och annan sjukdom, tack så mycket så mycket för Herren för dina kraftfulla stavar. uttryck är inte tillräckliga för att säga tack. email Dr Isikolo Nu för brådskande kärleksspell isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196.

    SvaraRadera
  16. Jag heter Darci Lyne. Detta är en mycket lycklig dag i mitt liv tack vare den hjälp som Dr. Nosakhare har gett mig för att hjälpa mig att återställa min ex-make med sin stavning av kärlek och magi. Jag var gift i 6 år och det var så hemskt eftersom min man verkligen fuskade och letade efter en skilsmässa, men när jag kom över Dr..nosakhare email på internet om hur han har hjälpt så många människor att få sina ex-tillbaka och hjälpa till fixa förhållandet och göra människor glada i deras relation. Jag förklarade min situation och sedan sökte jag hans hjälp, men till min största överraskning berättade han för mig att han skulle hjälpa mig med mitt fall och att jag nu firar för att min man helt har förändrats till det bättre. Han vill alltid vara vid min sida och kan inte göra någonting utan min dag. Jag njuter verkligen av mitt äktenskap, vilken stor fest. Jag kommer att fortsätta att vittna på Internet eftersom Dr..nosakhare är en riktig spellcaster. BEHÖVS HJÄLP? KONTAKTA
      -Email- blackmagicsolutions95@gmail.com
    du kan också lägga till honom på Whats-app: 2349083639501
    Han är det enda svaret på ditt problem och gör att du känner dig lycklig i ditt förhållande. Och det är också perfekt i ditt förhållande.
    vill du ha din ex tillbaka?
    politisk ambition?
    Barnlös problemlösning?
    Finansiell problemlösning?
    Mörka magiska krafter?
    lösning på sjukdomar och sjukdomar i kroppen
    Alla typer av problemlösning genom astrologi?
    Skilsmässa problemlösning?

    SvaraRadera
  17. HUR JAG HAR GJUT MIN HUSBAND BAKA HEM MED HJÄLP AV EN VERKLIG OCH KRAFTIG SPELLARE, Dr Isikolo CALL / WHATSAPP +2348133261196. Jag heter Doris Antonio, jag tog nästan mitt liv på grund av min man som lämnade mig och slutade välja mina samtal som svarade på mina mail och mina meddelanden. Han sa att han inte litar på mig längre, jag försökte övertyga och be honom, men han kommer inte att tro eller svara mig förrän vi hade en kamp och bröt upp i 6 månader, då förstår jag att jag inte kan leva utan honom på grund av kärlek jag har för honom. Jag försökte allt för att få honom tillbaka, men inte fungerade för mig, några falska stavhjul scammed mig och gick bort med mina pengar tills jag kom över den här mannen som heter Dr Isikolo, han hjälpte mig att ställa en stava för mig och se min man kom tillbaka efter 48 timmar bad mig om förlåtelse, blev jag så förvånad över att stavbräda som Dr Isikolo fortfarande finns. Om någon här behöver hjälp, med all uppriktighet, kontakta Dr Isikolo idag På isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  18. Jag kan inte tro på det här ... Min ex man är tillbaka till mig !!!
    Jag heter Marie Lucas. Det här är en historia om Dr Isikolo som tog min ex make tillbaka till mig i 3 dagar av kontakt. Han berättade för mig att han skulle göra det men jag trodde inte på honom men bestämde mig för att försöka försöka och till min största överraskning kom min ex make hem och började leka med barnen och gav mig en kyss på min kind, knippade ner på knä och bad mig att lämna utan farväl. Jag hörde att han hade en kvinna som han såg innan han lämnade mig och jag blev förödad, vilket fick mig att söka hjälp i en stavningskrock som Dr Isikolo. Jag träffade också den här mannen genom ett vittnesbörd om honom och jag kontaktade hans email på isikolosolutionhome@gmail.com och när jag förklarade saker för honom berättade han att jag inte skulle oroa mig. Jag är väldigt glad idag att min man som lämnade mig i över 4 månader kom hem. Jag frågade honom vad med den andra kvinnan och han sa att det var hans förflutna och ingenting kommer någonsin att få honom att gå igen. Jag är tacksam för Dr Isikolo. Kontakta honom för att hjälpa dig nu på isikolosolutionhome@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348133261196

    SvaraRadera
  19. Jag heter mitchelle williams. Jag vill tacka Dr okama för att hjälpa mig få tillbaka min man
    Jag har varit gift i tolv år och jag var lycklig i mitt äktenskap tills en annan dam stal
    min man från mig.Jag stötte på Dr okama på internet om hur han har återförenat par igen,
    till en början var jag inte intresserad förrän jag försökte det. Till min största överraskning efter att ha kontaktat Dr
    okama, min man kom tillbaka till mig och tigger. Min man är nu en bättre person och han har förändrats
    totalt. Dr okama är en bra spellcaster. Jag kommer att fortsätta att sjunga hans beröm för alla att se.
    om du behöver hans hjälp, kontakta på ... okamaokakas@gmail.com eller whatsapp ... + 2349034535620.
    1. magisk stava
    2.lottery miljoner
    3. Älskar charm
    4.rättsfall
    5.favour
    6.wealth

    SvaraRadera
  20. Jag bor och arbetar i Storbritannien. Mitt liv är tillbaka !!! Efter 2 år med trasigt äktenskap lämnade min man mig med två barn, jag kändes som att avsluta allt, jag begick nästan självmord eftersom han lämnade oss med ingenting, jag var känslomässigt nere allt detta medan. Tack vare en stor stava caster som heter Dr Ilekhojie som jag träffade online som förde min man tillbaka till mig. På en trogen dag, när jag bläddrade på internet, stötte jag på flera vittnesbörd om Dr Ilekhojie. Vissa vittnade om att han tog tillbaka sin ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern, botade cancer och annan sjukdom, tack! Ilekhojies kontakta gethelp05@gmail.com eller ring +2348147400259

    SvaraRadera
  21. I have been in relationship with my boyfriend for 2 year now and we were planning to get married soon and all of a sudden he left me for another girl, i really love this guy and never can imagine my life without him. I further tried all my best to get him back but all my effort to get him back in my life did not work out. It was on this faithful day, i came across some comments on a website about things great spell caster called profamisi, so many persons claimed that he help them to renew their relationship and bring their ex back, i had to contact him because he was my last hope. I contacted him through his email and he assured me that in two days time my boyfriend is going to leave the other girl and come back to me and it was a very great surprise to see my boyfriend coming back to me after two days. I am so very happy today that he came back to me and i achieved this with the help of profamisi, and i advice if you need his help too,CallWhatsapp +27783477646

    SvaraRadera
  22. Powerful Love Spell- Get Your Ex Wife/Husband Back Urgently.., I want to quickly tell the world that there is a real online spell caster that is powerful and genuine, his name is Hamisi he helped me recently to reunite my Marriage back with my wife who left me, When i contacted Hamisi he cast an urgent love spell for me, and my wife who said she doesn't have anything to do with me again called me and started begging me to come back. she is back now with so much love and care. today i am glad to let you all know that this spell caster have the powers to restore broken marriage/relationship back. because i am now happy with my wife. to anyone who is reading this article and needs any help, hamisi can also offer any type of help like, Curing of all types of Diseases, Court Cases, Pregnancy Spell, urgent love spell,Spiritual protection and lot's more. You can contact him Via his for more info, whatsapp/call...+27783477646

    SvaraRadera
  23. Jag är Laura Dalek från (ALABAMA), När jag så småningom hittade vittnesmål om den här stavspelaren Dr Ilekhojie, hur han hjälpte många människor att få sina älskare och trasiga hem tillbaka, kontaktade jag honom också för att jag var absolut desperat efter att få min älskare tillbaka. Livet utan min älskare var en riktig röra för mig och mina barn. Jag ville ha en dramatisk förändring och jag trodde att kärleksstava kunde vara lösningen. Efter att ha diskuterat resolutionen med Dr Ilekhojie gav han mig hopp om att han kommer att återställa min relation. Jag kände mig säker på att han faktiskt skulle få min älskare att återvända hem och det gjorde han! Det är fantastiskt vad den här stora stavmästaren har gjort för mig, hans hjälp är ovärderlig! Jag vet inte vad jag skulle ha gjort utan Dr Ilekhojie. Han gör sitt jobb så bra att han är organiserad och mycket funktionell. så glad att min älskare återvänder hem. Om du behöver hjälp, kontakta honom just nu genom dessa detaljer nedan: E-post: gethelp05@gmail.com WhatsApp +2348147400259

    SvaraRadera
  24. Allt tack vare Dr Ajayi kunde jag återfå min man, det verkar som en dröm när det hände för att vi var separerade i nästan ett år och den perioden var bland min värsta stunder i livet eftersom jag verkligen älskar min make. Jag säckade honom för att komma hem för att vara med mig och mina barn men han vägrade. Min vän Doris berättade för mig hur hon kunde vinna tillbaka sin man med hjälp av stavagern Dr Ajayi eftersom de gick igenom skilsmässa, hon sa att han hjälpte henne att få tillbaka fred i sitt hem. Jag har inget annat val än att ge stavbeslagen Dr Ajayi ett försök, jag skrev honom på hans WhatsApp-nummer: +2347084887094 och förklarade saker för honom. Han berättade för mig att vara lugn och vissa saker som behövs för att återfå mitt hem följde jag hans instruktioner, efter tre dagar av trollformeln kom min man hem med en stor nallebjörn och bad mig förlåta honom för alla hans fel och utifrån det till denna dag har min familj fyllts av kärlek. Kontakta Dr Ajayi stavsagare idag, han har lösningar på alla livsproblem, var inte blyg för dina problem, du bör kontakta honom på WhatsApp: +2347084887094 eller E-post: drajayi1990@gmail.com för en varaktig lösning.

    SvaraRadera
  25. Mitt namn är merival. Jag vill tacka Dr Ajayi en fantastisk stavbeslag för att hjälpa mig att rädda mitt 10 års äktenskap. min man har alltid varit en bra man tills han plötsligt bytte och började fuska på mig med en dam som heter Anna. Min man slutade komma hem i den utsträckning han övergav mig och våra tre barn. Jag gick till hans familj för att hjälpa mig prata med honom men han vägrade, vid den här punkten visste jag inte vad jag skulle göra mer. tills jag hörde talas om Dr Ajayi kontaktade jag honom och han försäkrade mig att min make kommer att återvända till mig och barnen efter att ha perforrmerat några trollformler, så jag bestämde mig för att prova. Efter några veckor från ingenstans återvände min man hem, han var så nykter och ber om ursäkt för allt han har gjort mot mig och barnen. Allt tack till Dr Ajayi, stavmästaren för att ha räddat mitt äktenskap. om du behöver någon form av andlig hjälp kontakta honom på Viber / whatsapp: +2347084887094 eller e-post: drajayi1990@gmail.com han är 100% pålitlig.

    SvaraRadera
  26. Tack så mycket Dr Ilekhojie! Jag är så chockad över ditt fantastiska trollresultat. Kärleksförtrycket du gjorde för mig började omedelbart manifestera Min man är tillbaka till mig nu med så mycket kärlek och lycka. Han var ångerfull för sin handling och lovade att stanna hos mig för alltid. Jag har aldrig haft så mycket glädje! Dr Ilekhojie dina trollformler är störst! Ord kan inte tacka dig tillräckligt. "" Behöver du hjälp?

    WhatsApp Dr Ilekhojie på +2348147400259 eller e-post info@gethelps.online och gethelp05@gmail.com Webbplats: https://gethelps.online

    SvaraRadera