torsdag 27 april 2017

Ordlista för att förstå samtiden

Idag blir det lite upplysning. För den ovane kan det vara svårt att hänga med i debatten och veta vem man ska heja på eller vad man ska tycka. Jag har tidigare haft lite olika inlägg med förklaringar av samtidens begrepp. Denna lista är nu utökad och utvecklad mht de senaste årens utveckling.

Håll till godo.


Trygghetskamera=En kamera som inte kränker någon endaste snöflinga utan endast skapar trygghet. Skall inte förväxlas med den av CIA och Orwell uppfunna "övervakningskameran"

Utmaning=Något kommer att gå åt helvete och vi vet inte hur vi ska lösa det

Trump= En ondsint rödhårig dvärg som troligen är oäkta son till Sauron.

Trumpsupporter=En tandlös CIS-man som aldrig sett en deo och bor i ett träsk i Lousiana. Röstar på ovan nämnda oäkting.

Trumpifiering=En användbar term rörande en åsiktsmotståndare så man slipper prata om sakfrågor.

Obama=Messias återfödd. Gillar att dra röda sträck i sanden som folk kan hoppa bock över.

Putin=En släkting till den rödhåriga dvärgen ovan. Betalar bra för beröm. 

Opposition(en)=Ett tillstånd där man låtsas tillhöra maktens motståndare men man kan slappa i fyra år och lyfta lön.

AKB=Folkbokförd som Anna Kindberg Batra. David Batras fru och hemlig grundare av SD. Hör till oppositionen ovan

EBT= Oppositionens jungfru Ebba Busch Thor. Troligen en del av illuminati som styrs av jesuitpräster inom Opus Dei. Tillhör oppositionen ovan

Jan Björklund=Någon form av general som inte fixade skolan på 8 år. Tillhör oppositionen ovan

Annie Lööf=En av gud & Aftonbladet utsedd ledare av godhetens härskaror. Troligen FNs nästa generalsekreterare, minst. Tillhör oppositionen ovan, men kommer ingå i regering med sossarna efter 2018, men det är hemligt.

Stefan Löfven=En kille som inte tycker saker är ok. Han gillar också samordnare och att köra stridsvagn. Oklar funktion i samhället, men han är en landsfader. Bygger ogärna murar.

Fredrik Reinfeldt=Vår käre ledare som lämnade oss i sticket alldeles för tidigt. Brukar lyckligtvis komma med visdomsord med jämna mellanrum. Har ett mkt öppet hjärta och gillar vasastan samt Netflix.

Saudi Arabien=En feministisk stormakt som onda tjänstemän stödjer utan Margots vetskap.

Vi bjuder in till samtal = låt oss förhala det hela och skylla på varandra

Låt oss sätta oss ned = se ovan

Vi ska titta på...= se ovan

Ta krafttag = se ovan

Vi har tillsatt en utredning = se ovan

Samordnare=se ovan

Jag vill vara tydlig = Upprepa en inlärd replik som inte besvarar någon fråga.

Käbbel = Jag har ingen aning om vad de pratar om

Ta ansvar = Någon annan ska göra något

Tillsammans = se ovan

Vi måste....= se ovan

Det är dags = se ovan

Flyktingar = alla som av någon anledning passerar gränsen

Vi har det under kontroll = det gick åt helvete för ett år sedan

Vi satsar = Höj skatten och fortsätt i samma hjulspår

Vi satsar 2=Utlova biljarders miljarder till alla, efter nästa val.

Hatsajter=Alla som inte tycker som DNs ledarsida.

Investering=En enorm mängd av skattebetalarnas pengar skall brännas utan uppföljning av resultatet. 

Nato = Någon mysko förening med massa kärnvapen som en galen rödhårig dvärg styr(se ovan)

Globalism=Det är komplicerat. Förut var vi emot det och kastade gatsten på polisen, men nu är vi mot de som är mot det fast vi är egentligen inte för antiglobalism för det är ju nationalism, ngt mkt ondskefullt som förespråkas av rödhåriga dvärgar.

Apologeter = I dagens samhälle verkar folk ha som heltidssysselsättning att förringa olika hot/ursäkta beteenden. Dessa personer är apologeter. Man kan t.ex. säga att Ryssland vill inget illa utan strävar efter fred och handel med sina grannar (som man sedan slukar). En uppenbart ond sak, förklaras och slätas över.

Kulturrelativism = Det innebär att alla kulturer och beteenden bedöms av sig själva. IS halshuggningar av folk får alltså bara bedömmas av IS och om de tycker det är toppen så är det så.

Pluralism = Egentligen betyder det att man kan tycka lite olika, men det har blivit förvanskat till att man bara får tycka som avsändaren, annars blir denne kränkt.

Anarko = Tyck ngt och sätt anarko framför så blir det lite mer skruvat

Rasist = Alla som inte tycker som avsändaren. Egentligen är det ju att man kategoriserar folk efter ras och sedan förtrycker dem.

Defaitist=De som förklär sig till Neutralitetsivrare. Egentligen går de Putins ärenden.

Demokrati=Du ska tycka som avsändaren annars är du rasist och rasister är inte demokrater. Voila!

Nyanländ= Det som förr kallades invandrare eller flyktingar

Kön = Glöm vad du fått lära dig på biologin. Kön finns inte utan vi snackar om olika identiteter. I teorin finns det oändligt antal könsidentiteter. Hur man ska lösa det gällande publika sanitetsutrymmen vet jag inte. Rymdkossor kanske inte vill kissa på toaletter där även orchhannar varit?

Hudfärg = Det är lite oklart om det finns eller ej, å ena sidan ska det inte spela någon roll men å andra sidan får man i vart fall inte försöka förvränga sin egen hudfärg åt fel håll för då blir det CA (se nedan). Man får dock bara tala om hudfärger som är inom samma pigmentspann och ljusare. En centralafrikan får alltså tala om en nordafrikan, men inte tvärtom. Jag antar att det finns ngn form av hudfärgsbiologiskt institut någonstans där man kan få sitt pigment bedömt för att kunna visa papper på inom vilka grupper man har yttranderätt.

Kränkt = Detta har ersatt ordet för beteckningen på allt organiskt. Mycket praktiskt, istället för att behöva säga att man har 10 olika debattörer närvarande och ange vilka de är och vad de representerar, kan man helt sonika säga att 10 kränkta är där.

Kulturell appropriering (CA) = Tillhör du någon grupp så är det du säger om den gruppen viktigare och ger mer tyngd än om du tillhör någon annan grupp, vilket innebär att andra inte får låtsas tillhöra den första gruppen. Pingstvänners tyckande om deras pingstvänner prylar är alltså mer värt än vad svenska kyrkan tycker om detsamma och de har första tjing på sina prylar. Ärkebiskopen kan alltså inte börja rusa runt med pingstkyrkogadgets hur som helst. Hur detta stämmer med det flitiga nyttjandet av regnbågsflaggen vette tusan då den används som en cool pryl av många som är binära (se nedan om binär). På maskerader gäller det att hålla skokrämen i lådan och inte besmycka sig med något. Troligen kommer maskerader att förbjudas eftersom alla är kränkta och varje attiralj säkert hör till någon grupp som därmed kränks (sen finns ju inga olikheter, men ibland finns de när ”de andra” ska sållas ut).

Journalist = Någon som okritiskt publicerar vadsomhelst. Förr i tiden fanns det ett visst mått av analys i det som skrevs. Nuförtiden kan det lika gärna vara skrivet av en lobbyist, TASS (dvs Kreml) eller någon annan och kopieras rakt av. Som journalist har man också en enorm insikt i alla ting (uttömmande). Se tidigare inlägg om detta skrå….

Rasifierade = Tanken att man är olika bara för att man är från någon viss etnicitet eller område eller så. Lite oklart om man ens kan ha olika kulturer eller om det är någon form av konstruktion, men eftersom man måste ha det för att få tillämpa sin tyngre röst inom kulturell apropriering & kulturrelativism, antar jag att man får säga det men bara ibland. Eller något, det är inte alltid helt lätt att anlägga ett logiskt synsätt på alla dessa begrepp. Man kan alltså inte kalla någon för ”vit” för hudfärgen är en social konstruktion. Kan ha något med egots vibrationer att göra #popkultur (är knäppbarbara popkultur?)

Intersektionell = Är man kränkt kan man ge sig fan på att det rör allt. Hudfärg, religion, grannar, stadsdelar, fräknar. You name it och man blir kränkt av det. Kränkningen går s.a.s. över alla gränser och blir ngn form av multiförtryck. Tro inte att dukan runt och bli kränk för någon liten detalj, näpp det handlar om ett total komplott på alla plan.

Åsiktskorridoren = Det gäller att tycka som de som anser att de tycker det enda rätta. Tycker du något annat är du valfri nedsättande benämning i denna ordlista.

Social konstruktion = Något mycket dåligt. Jag är lite oklar med om motsatsen biologisk konstruktion faller folk på läppen för då är det rätt uppenbart hur kromosomerna är fördelade.

CISperson = Någon som accepterar det kön denna blev ”tilldelad” vid födseln. Jag förmodar att man menar att samhället genom någon ond barnmorskas försorg kränker det stackars barnen och ger det ett kön beroende på kromosomuppsättningen.

Binär = Aha nu är jag med i matchen tänkte jag. Och det stämmer väl delvis, men det handlar såklart om kön inte om ettor och nollor (eller kanske det sistnämnda). Eftersom det inte finns några kön är man sjukt binär om man tror att det bara finns man & kvinna.

Tolkningsföreträde = Det är faktiskt vad det betyder. Är du av ett kön (som förvisso inte finns) eller tillhör en viss grupp (som inte heller finns) eller har en viss hudfärg (som inte heller finns) så har du mest att säga till om i frågor om just denna grupp (som inte finns då det är en social konstruktion).

Postkolonial = Allt ont beror på Columbus…typ. Hade man bara låtit Aztekerna fortsätta med människooffer, eller araberna handla med slavar hade mkt av det onda vi ser idag, inte funnits.

Skatt = Pengar som staten trollar fram på ett magiskt sätt. Dessa pengar skall fördelas till de som skriker högst och använder flest av begreppen ovan.

EU-migrant = Det betyder en Rom från Rumänien. varför man börjat använda det ordet är säkerligen kopplat till att någon av förhållningsreglerna ovan slagit till. Något blev kränkt, eller så får man inte säga Rom längre. Vad vet jag. Enklast är att använda ordet "kränkt" som jag redogjort för ovan innefattar det allt organiskt.

Diskurs= Typ samma ord som diskussion kring sakfråga eller debatt. Används av pk-vänstern för att försöka ge sken av intellektuell nivå och samtidigt dölja att deras argument som " har stöd i forskning" egentligen bygger på pseudo-vetenskap.


Tycker ni bloggen är läsvärd och vill stödja dess fortsatta existens finns det numera en liten knapp ute till höger "Become a Patron" där ni kan välja att skänka 1$ eller mer. Mer om denna möjlighet i detta inlägg -> http://mensanen.blogspot.se/2017/04/stod-en-gravande-mensan.html


6 kommentarer:

  1. Har inte "EU-migrant" blivit politiskt inkorrekt det senaste halvåret? Senast jag hörde rom-eufemismer hette det "utsatt EU-medborgare". Antingen för att "EU-migrant" har börjat associeras med romer (dvs begreppet associeras med sin egen betydelse, hör och häpna), eller för att den nya eufemismens "utsatt" tydligare markerar svenskens plikt att tycka synd om romerna.

    Nästa nyspråks-iteration borde bli "EU-medmänniskor som det är synd om", ty nyspråk ska vara enkelt för att vara dubbelplusbra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kanske så att man återigen börjar använda nya begrepp. Annars har ju ordet tiggare fått en liten revival den senaste tiden.

      Radera
    2. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag Mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, kastade han stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningsgivaren som hjälpt mig med mitt eget problem. Email: drogunduspellcaster@gmail.com du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

      1) Kärleksspell
      2) Lost Love Spells
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) bindande stavning
      6) Breakup Spells
      7) Förvisa en tidigare älskare
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
      9) vill tillfredsställa din älskare
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      Genom drogunduspellcaster@gmail.com

      Radera
    3. Brukar radera spam, men den här var ju rätt komisk.

      Radera
  2. Bästa Therese,

    Det är inte din stavning du har problem med, utan grammatiken. Det är förmodligen därför Anderson dumpade dig.

    Vänligen
    Roten

    SvaraRadera
  3. Jag heter Barbara, och jag är baserad i Norge. Mitt liv är tillbaka !!! Efter ett års brutet äktenskap lämnade min man mig med två barn. Jag kände mig som om mitt liv var på väg att sluta jag begick mig självmord, jag var emosionellt nere under en mycket lång tid. Tack vare en stavningskrock heter Dr Isikolo, som jag träffade online. På en trogen dag, när jag surfar på internet, kom jag över hela testimonier om denna speciella stavningsbana. Vissa människor vittnade om att han tog tillbaka sin Ex-älskare, vissa vittnade om att han återställer livmodern, botar cancer och annan sjukdom, vissa vittnade om att han kan kasta en stavning för att stoppa skilsmässa och så vidare. Jag kommer också över ett visst vittnesbörd, det handlade om en kvinna som heter Sonia, hon vittnade om hur han tog tillbaka sin Ex-älskare på mindre än 2 dagar och i slutet av sitt vittnesbörd droppade hon Isikolo-e-postadressen. Efter att ha läst alla dessa bestämde jag mig för att prova. Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom. På bara 48 timmar kom min man tillbaka till mig. Vi löste våra problem och vi är ännu lyckligare än tidigare, Dr Isikolo, är verkligen en begåvad man och jag kommer inte sluta publicera honom eftersom han är en underbar man ... Om du har ett problem och du letar efter en riktig och äkta Stava caster för att lösa alla dina problem för dig. Prova High isikolosolutionhome@gmail.com när som helst, han kan vara svaret på dina problem. Här är hans kontakt: isikolosolutionhome@gmail.com eller ring honom +2348133261196

    SvaraRadera