onsdag 14 december 2016

STAR WARS - Rouge one

För 36 år sedan såg jag STAR WARS för första gången, sedan dess kan man säga att jag varit hooked. Jag har fortfarande kvar mina SW gubbar jag fick som liten, en del lite ovanliga tydligen enligt en expert på Bukowski jag frågade på skoj, skulle aldrig sälja dem.

Nåväl, nu har jag just varit på premiären av den nya filmen. Den är lite av en mellanfilm i serien. Man kanske kan kalla den 3,5 eller ngt. Den innehåller precis lagom mängd nostalgi och igenkänning för oss gamlingar, samtidigt som den introducerar nya karaktärer. Det är ett konstant högt tempo, utan att gå till överdrift. Mkt välskrivet manus och bra skådisar.

Toppbetyg helt enkelt. Är ni SW älskare gå och se den pronto! Gillar ni Sci-Fi (om man nu kan gilla det men inte SW), gå och se den pronto. Gillarna ni inte rymden, SW eller sci-fi gå och hyr Törnfåglarna eller ngt annat ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar