söndag 27 mars 2016

Kollaps?

Från höger och vänsyer hör man inte det inte finns någon kollaps i samhället. Reinfeldt hånar de som inte fattar att man fortfarande kan köpa vin på systemet. På diverse bloggar framhålls också att det inte finns någon kollaps. Jag tillhör de som varnar för kollaps, jag påstår inte att den är här. Men man bör kunna lyfta blicken några år framåt och fundera på hur det ser ut då. Jag menar att vi redan idag har en del sektorer där det råder kollaps i vissa geografiska områden. Främst handlar det om de första system som kommer i kontakt med asylsökande. Dvs boenden och sjukvård. På sikt kommer skolor stå på tur.

Igår hörde jag en annekdot från den lilla kommunen Vindeln i västerbotten. Där har Bert mfl exploatörer köpt stora tomma hus och fyllt med nyanlända. Främst det gamla TBC sanatoriet i byn Hällnäs. I Vindel bor det drygt 5000 pers och i Hällnäs 250 pers. I Sanatoriet har man inhyst 140 pers om jag förstått rätt. Föga förvånande blev vårdcentralen i området något överbelastad då folkmängden ökade markant med personer som troligen hade visst vårdbehov. 

Men vad gör väl det, det finns ju massvis med skog i Vindeln och Reinfeldt & Schyffert märker nog inget i Vasastan där de kan sitta och njuta av vardagen på avstånd från röran de så starkt förnekar.


9 kommentarer:

  1. Det är nog bara en tillfällig turbulens på sådana orter...
    När de som är inhysta där får tillfälle att flytta så blir det ett problem för Stockholm...
    Och lugnet lägrar sig igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Statsministern tyckte ju att invandrarna skulle arbeta i skogen och 99 % av alla skogsdiken behöver rensas.....

      Radera
  2. Det borde rimligen bli våldsam kollaps när alla skäggbarn ska in på svenska gymnasieskolor. Vi pratar 15-20% nya elever, varav nästan alla är män och många är 20-30 år gamla. Inga gymnasieskolor lär undkomma detta, även om det kanske tar något år innan det finns tvingande lagstiftning för friskolorna.

    Det som hände i Kungsträdgården och Köln är ingenting mot vad som väntar de svenska skolungdomarna. Jag vill inte ens skriva om vad tror kommer hända med flickorna. Kommer de svenska föräldrarna bara att finna sig i detta? I varje normalt land hade det blivit väpnat uppror. Minst!

    SvaraRadera
  3. Hej.

    Det är inte så svårt egentligen, det här. Åberopa nationellt krisläge och inställ alla utbetalningar till alla former av invandrarboenden, inklusive socialbidrag och liknande. Förklara på relevanta språk, med megafonförsedda bilar om nödvändigt, att bidragen och pengarna är slut. Informera invandringsmiljonärerna om att det är stopp och belägg, och att de själva får bekosta sina inhysingar, och även avhysning av dessa. Iordningställ godståg riktning Öresundsbron, gratis för den som vill lämna Sverige. "Ledsen att ni blivit lurade av smugglare och annat löst folk, men det är ert eget ansvar. Tack & ajö!"

    Marknadslösningar är ju moderna och alltid goda och bra, så privatisera mottagningen.

    Städa ur landet. Börja med en järnring kring Malmö t ex. Hus till hus, gata för gata. Identifiera, sortera, deportera. Den som efter utvisning olovligen återkommer plikte med livet, eller tjugo års arbetsläger om det bedöms för extremt.

    Skulle det få önskad effekt månntro?

    För i nuläget är det som när en tung alkoholist byter från vit sprit till folköl och vin, så att kroppen 'får vila lite.'

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, lärare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med dig, men tyvärr det kommer aldrig hända Sverige är för självmordsbenäget

      Radera
    2. Min uppfattning är i grunden att migranterna inte har gjort något fel utan vi har direkt lockat dem hit. Men det är också helt klart att om de stannar är landet helt förlorat. Så min lösning är att man bör betala dem för att åka hem. Jag tror även att detta har mycket bättre chans att lyckas än Rikards metod.

      Men med all sannolikhet har Joacke Bosse rått och inget kommer att göras. Räkna då med direkt sönderfall och möjligen inbördeskrig inom max 5 år.

      Radera
    3. Sveriges befolkning har växt från ca 8 miljoner till ca 10 miljoner från de år jag gick i skolan till idag.

      Schweiz befolkning har samma period växt från ca 6 miljoner till ca 8 miljoner idag.

      Schweiz ökning i befolkning har till stora delar bestått av kvalificerad arbetskraftsinvandring som effekt av, och orsak till, de Schweiziska företagens goda tillväxt och utveckling till multinationella globala jättar.

      Multikulti när den är som bäst.

      Vänligen
      Sam Ask

      Radera
  4. Privatisera invandringen. Låt vem som helst adoptera en invandrare i utbyte mot åtagande om personligt försörjningsansvar i 18 år.

    SvaraRadera
  5. De som röstade för EG-medlemskapet har vi att tacka för villervallan. Samt samtliga politiker som röstat för mer fördjupat "samarbete" (läs tvång) från höger till vänster. Liberal som social.
    Så lättlurade de var. Man lockade med billig sprit, fina bidrag till bönderna och andra saker som verkade så trevligt. Fri rörlighet?

    Jag vill minnas att adelns barn kunde studera och arbeta i hela Europa redan på 1500-talet, utan en tillstymmelse till EG. Vikingarna arbetade för persiska kungar utan en tillstymmelse till FN-organ.

    Jag har slutat betala skatt eftersom vad politikerna påtvingar mig inte är vad jag vill ha. Som Reinfeldt sade när regeringen beslutade om att bomba, jag menar upprätta en flygförbudszon i Libyen - jag gör det för demokratin. Alltså inte betalar skatt alltså.

    Våra ledare "skapar demokrati" via bombningar, jag skapar demokrati genom att inte betala skatt. Till slut dör hydran.

    SvaraRadera