fredag 5 maj 2017

Skånes kommuner i kris pga migranthaveriet


Det kommer inte som en chock för normalbegåvade att kommunerna belastas hårt av alla de flyktingar som nu finns ute i kommunerna. En utveckling som bl,a, jag förutspått länge. Nu kommer det rapporter instrid ström om detta, som om att det vore en överraskning. Vad trodde dom? Man tar emot massvis med bidragstagare som alla ska ha full tillgång till alla välfärdssystem. Det kostar pengar, och det går inte att en att lösa brist på lärare mfl med pengar om det inte finns några att få.

Man ser allt mer sällan fakenyheten om migranternas lönsamhet, men fortfarande talas det om det men nu påstår man "på lång sikt". Jag är skeptisk. Men så länge sjukdomsinsikt saknas kommer man aldrig lyckas lösa detta.






Tycker ni bloggen är läsvärd och vill stödja dess fortsatta existens finns det numera en liten knapp ute till höger "Become a Patron" där ni kan välja att skänka 1$ eller mer. Man kan också skänka ett engångsbelopp på "Donate" knappen. Alla bidrag mottages tacksamt. Mer om denna möjlighet i detta inlägg -> http://mensanen.blogspot.se/2017/04/stod-en-gravande-mensan.html

12 kommentarer:

  1. Visst, kommunerna får stora problem.

    Men vad händer med yngre svenskar? De hamnar sist i alla köer och kommunerna bjuder upp de bostäderna de vill köpa. Att bilda familj har redan blivit dramatisk mycket svårare för många vanliga unga svenskar.

    Nu kommer dessutom snart MENA migranterna att börja föda enormt många barn. Vilka unga svenskar kommer att vilja sätta egna barn till världen när de vet att alla dagis har minst 30-50% MENA barn? Väldigt få, är sannolikt svaret.

    Vi blir utrotade! Och snabbt går det....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skarp inlärningskurva framöver! Hittills har de flesta godhetsapostlar kunnat välja dagis och skolor där den etniska sammansättningen är den önskade. Vissa institutioner blir då naturligt fyllda med barn vars föräldrar är engagerade och (ofta) välutbildade och högavlönade. Det är då lätt att bortse från den kognitiva dissonans i att förneka alla problem, och samtidigt välja bort och slippa se problemen .

      - "Visst ÄR det tråkigt att det inte finns så mycket mångkultur på lilla Videmars och Bormellas ur-och-skurdagis, men den har ju SÅ bra pedagogik att vi bara MÅSTE låta barnen gå där".

      Kvotering, lottning osv, oavsett om det införs eller ej kommer alla samhällsinstitutioner att påverkas av de senare årens extrema migrantsituation. Oavsett om det är kraftigt minskade anslag och resurser eller förändrat elevunderlag.

      Vänligen
      Roten

      Radera
    2. @ Roten,

      "Hittills har de flesta godhetsapostlar kunnat välja dagis och skolor där den etniska sammansättningen är den önskade."

      Exakt så! Men den möjligheten kommer att helt försvinna inom 1-2 år. Jag har tittat en del på de klassiska "vita enklaverna" och det är game over. Lidingö, Täby Vellinge osv kommer att ha 25-50% Mena ungar inom kort.

      Radera
    3. "Vi blir utrotade! Och snabbt går det.."

      Jag tänkte postponera min utrotning så lång det går, och om även du och roten gör det så borde vi kunna klämma åt 7K för folkmord på ett eller annat vis. Jag menar att det nog går att bygga ett case, i något forum.

      Hittills har vi väl diskuterat detta "halvt på skämt"..man har ju nästan lite svårt att ta till sig att 7K är folkmördare som hatar oss ursvenskar, men så är det.

      Radera
  2. Hej.

    Alternativ rubrik:

    "På grund av mångårig valhänthet och bristande kompetens i styret av såväl Region Skåne som skånska kommuner, i synnerhet Malmö, är Skåne särdeles dåligt rustat inför en sedan fullt förutsägbar situation, särskilt givet att krisläge av varierande slag i Malmö rått sedan sent sjuttiotal."

    Inte så snärtigt, men i Malmö har det som redan var bara fortsatt sprida sig sedan 1995 ungefär.

    Ang. nativitet som Roten och utlandssvensk nämner ovan: ca var femte svensk-svensk tjugo-nånting i bekantskapskretsen avser att inte skaffa barn alls. Det inskränker på deras livsprojekts möjligheter, är en för mig hårresande förklaring.

    Kamratliga hälsningar,
    Rikard, fd lärare

    SvaraRadera
  3. Ragnar Storåkers klagar på att SD:s ekonomiska politik är vänster. Det kan stämma men det är inte av den anledningen jag kommer att rösta på dem utan att de är de enda som möjligen kan stoppa inflödet av MENA-människor till Sverige.
    Vad spelar det för roll vilken ekonomisk politik man förespråkar när kommunalskatterna riskerar att gå ligga på mellan 35 och 40 kronor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns väl inget skattesänkarparti i Sverige. 8 års alliansstyre och värnskatten fanns kvar ändå. Och ja kommunalskatterna kommer skjuta i höjden över hela landet. Sen är SD mitten eller traditionell vänster i en del frågor (om man jmf med gamla moderaterna). Personligen tror jag vi är bortom räddning ekonomisk på kort till medellång sikt. Sen kanske fågel Fenix kan stiga upp ur askan av det havererade välfärdssystemet.

      Radera
    2. Min prognos är att Sverige går mot en grekisk situation kryddat med etniska konflikter. Jag är glad att jag har lämnat landet men är orolig för mina vänner som bor kvar.
      Om jag kunde skulle jag ta ut all min pension som jag har innestående nu även om jag bra fick 60% av den.

      Radera
    3. @ fd moderat

      Har haft exakt samma tanke. I många länder kan man göra förtida uttag, så icke i Sverige. Sverige l̶i̶k̶n̶a̶r är ett pyramidspel.

      Radera
    4. Den tråkiga sanningen är det inte finns ngn din pension, bara en utfästelse där man hoppas att det finns ngn som vill jobba ihop till utbetalningarna när du ska få utbetalningen. Fast du fd miferat är väl runt 60 så,det finns visst hopp för sig. För oss 40-50, not so much.

      Radera
    5. Jag har börjat ta ut av mina pensionspengar och placerar dem på annat ställe. Förvisso minskar då mitt kapital med runt 30% som hade kunnat ge ränta på ränta. Emellertid tror jag att det om några år kommer att locka politiker att sno av de pengarna för att ge till nyanlända. Då är det minst dåliga valet att ta ut dem redan nu.

      Radera
    6. Låter klokt. Pensionsfonder är en sitting duck för giriga politiker i dysfunktionella länder som Sverige och Argentina. I civiliserade länder fredar man ofta privat pensionssparande och tom uppmuntrar det.

      För 60-talister och senare utför det oranga kuvertet ett ganska obekvämt dasspapper. 50-talisterna blir de sista som klarar sig någotsånär, tippar jag.

      Öht är svensken tämligen ofreflexerande över hur hen förvandlas till en fattig kusin från landet utan större köpkraft ute i världen.

      Radera